zondag 17 mei 2015

Dag 4 : Lake Quinault naar Port Angeles

Zaterdag 16 Mei:

We slapen door tot 4.30u en na een kop koffie begin ik aan het blog van gisteren. Om half 8 gaan we eten in het restaurant van het hotel, het was erg lekker !!

We hebben voor vanmorgen de Rainforest Tour gepland en om 9.30u vertrekken we met een ranger door Olympic NP. Deze tour heb ik geboekt via de site van het hotel.

Om 9.20u moeten we ons melden in de lobby en gids Sandra vertel eerst iets over de geschiedenis van de geweldige lodge waar we in verblijven. Daarna vertrekken we met een busje het National Park in. We maken een rit helemaal rond het Quinault Lake. Tijdens de rit stoppen we op verschillende plekken en Sandra verteld een hele hoop !!!

We stoppen o.a. bij 2 watervallen en we zien ook Elg (dit is een soort hert) langs de weg staan, dit is erg bijzonder want ze houden zich erg schuil normaal. Dus we hebben geluk !!!

We lopen een korte trail door een geweldig stuk bos en als laatste stoppen we nog aan de overkant van het meer van waaruit je de Lodge kunt zien liggen.

Om half 2 zijn we weer terug bij de Lodge en we halen aan de overkant weer sandwiches die we mee kunnen nemen, We hebben nog een flinke trip voor de boeg richting Port Angeles, ik wil nog graag bij Sol Duc Falls kijken en Hurricane Ridge.

We tanken weer in Forks en rond 16u komen we aan in Sol Duc Hot Springs. Hier gaan we de Sol Duc Falls Trail lopen, dit dit is een wandeling van 1,6 mijl door een geweldig mooi oud bos met als eindpunt een prachtige waterval. Het bos en de bomen zien er heel anders uit als het bos rondom het meer het lijkt veel ruwer en ouder.

Het is mooi weer en de zon schijnt door de bomen wat eenhele mooie sfeer geeft en bij de waterval is het helemaal geweldig want door de waterdruppels zien we een regenboor boven de waterval.

Om 17.15u zijn we terug bij de auto en we vervolgen de 101 richting Port Angeles.
Onderweg zien we het Cresent Lake, dit is een grooet meer met geweldige uitzichten.

Helaas is het te laat om naar Hurricane ridge te gaan, dus we rijden door in naar het hotel
We hebben Olympic Lodge geboekt in Port Angeles.

Nadat we hebben ingecheckt gaan we iets eten, helaas heeft het hotel geen restaurant en moeten we buiten de deur eten. Maar we hadden van mensen in de lodge gehoord dat we bij Wildfire Grill moesten eten en dat hebben we dus ook gedaan. Het is een gezellig restaurant met goed eten !!

Om half 10 lagen we in bed !!

Ik val een beetje in herhaling, maar het was weer een geweldige dag !!