vrijdag 15 mei 2015

Dag 2 : Amsterdam naar Seattle

Donderdag 14 mei:

We zijn vanmorgen om 5,30uur opgestaan en om 6,15u zijn we heerlijk gaan ontbijten.
De shuttlebus kwam om 7,20u en 15 min later waren we op Schiphol.

Omdat ik thuis al had ingecheckt hoefde ik alleen nog een boardingpas op te halen aan de blauwe kiosk bij de bagage drop-off en de bagage afgeven. Toen was het wachten.We hebben een beetje winkeltjes gekeken en een kop koffie gedronken en om 9.30u zijn we gaan boarden, klokslag 10u vertrok het vliegtuig richting Seatle, We hebben een hele rustige vlucht gehad eb we waren zeer tevreden over Delta Airlines. We vonden de stoelen van de Premium Comfort veel beter als bij KLM en het was voor de rest ook allemaal goed geregeld met eten en drinken,

Ik vond het weer redelijk snel voorbij en we zijn om 10.40u (19,40u het is 9uur vroeger) geland in Seattle. Hier was het bij de Douane ook alweer nieuw. Omdat we al eens in Amerika waren geweest met ons paspoort konden we via een apparaat door de douane. Hier moet je je paspoort scannen wat vragen beantwoorden en er werd een foto gemaakt. Als je dit gedaan hebt print het apparaat een formulier met je foto erop uit en dit formulier heb je nodig voor de verdere afhandeling bij de douane. We dachten dat dit sneller zou gaan maar we kwamen zo ongeveer als laatste aan bij de kofferband.

Nadat we de koffers hadden zijn we eerst de auto gaan ophalen. We zijn met de shuttlebus voor alle autoverhuur bedrijven vanuit het vliegveld naar het centrale afhaalpunt gereden waar alle verhuurbedrijven bij elkaar zitten in 1 groot pand, We kregen eerts een Nissan Exterra maar toen we de auto zagen vonden we het maar niets, ik ben toen terug gegaan en heb toch gevraagd voor een Ford Edge. En die kregen we, Super mooie auto met alles erop en eraan maar dat mag ook voor dat geld, Nou daar gaan we dan, tomtom instellen naar het errste adres, en karren maar !!!!

We gaan eerst naar de Wallmart in Renton, voor een koelbox en water. Hierna rijden we door naar Het Best Western Hotel in Seattle. Het hotel ligt 5min lopen van de Space Needle en de Monorail. deze liggen naast elkaar, beide zijn gebouwd voor de wereldtentoonstelling in 1962, Nadat we hebben ingecheckt zijn we met de Monorail naar het centrum gegaan, dit duurt ongeveer 2min,  naar Pikes Place Market, We vinden het niet zo'n mooie stad, wel veel oude gebouwem maar ook een rommeltje met veel zwervers.

Na een rondje te zijn gelopen zijn we met de Monorail weer terug gereden naar de Space Needle want hier hadden we om 17u gereserveerd in het restaurant. We zijn eerst naar het observationdek gegaan en daarma naar het restaurant dat een etage lager ligt,

We hebben onze namen gezet op een bord in de Space Needle !!!

Het bijzondere van het restaurant is dat het langzaam ronddraait en dat je dus een uitzicht van 360 graden krijgt, dit is GEWELDIG !!
Voor het eten moet je het niet doen want dat is super duur maar wel een ervaring wat je niet mag misen als je in Seattle bent. Om alleen naar het observatiedek te gaam betaal je $21,-/pers. en in het restaurant moet je voor min $35,-/pers. eten. hier zit ook het observatie dek in, maar $35,- ben je zo overheen. Na een gezellig dineetje heb ik de koffers omgepakt, even douche en het verslag schrijven.

Het is nu half 8 (4,30u) ik ga nog een beetje tv kijken en dan slapen en hopelijk doorslapen tot morgenvroeg.

Het was een geslaagde dag. Goede vlucht, mooi weer, zon en zo"n 18 graden. Dus een mooi begin van onze ROADTRIP !!!